အစိုး႐သစ္၏႐က္100စီမံခ်က္တြင္.
မႏၱေလး_ ျမစ္ၾကီးနားမီး႐ထားလမ္းပိုင္း. ပါဝင္ေစလို
=======================
၂၀၁၆ေမ ၂၃
မႏၱေလးျမစ္ၾကီးနားမီး႐ထားလမ္းပိုင္သည္
အထက္ျမန္မာျပည္၏မ႐ွိမျဖစ္ပို႕ေဆာင္ေ႐းလုပ္
ငန္းတစ္ခုျဖစ္ပါသည္။
ျမန္မာျပည္အလယ္ပိုင္း
ျမန္မာျပည္ေအာက္ပိုင္းနွင့္ျမန္မာျပည္အထက္ပိုင္းေဒသကို
တစ္ဆက္တစ္စပ္တည္းေပါင္းကူးဆက္သြယ္ေပးထားေသာအဓိကပင္မ. အသက္ေသြးေၾကာတစ္ခုလည္းျဖစ္္ပါသည္။
မႏၱေလးျမစ္ၾကီးနားမီး႐ထားလမ္းပိုင္းသည္
မႏၱေလးတိုင္း စစ္ကိုင္းတိုင္းနွင့္ကခ်င္ျပည္နယ္တို့၏ေပါင္းကူးဆက္သြယ္ေ႐းလမ္းေၾကာင္းအျဖစ္လည္းအေ႐းပါလွပါသည္။
လြန္ခဲ႕တဲ႕နွစ္
14.7.2015႐က္ေန႕ကစ၍ စစ္ကိုင္းတိုင္းအထက္ပိုင္း
မႏၲေလးျမစ္ၾကီးနားမီး႐ထားလမ္းပိုင္းတြင္ မိုးမ်ားျပီး. ေ႐ၾကီးေ႐လ်ွံမႈေၾကာင့္
ေဒသခံျပည္သူတို႕ အၾကီးအက်ယ္ထိခိုက္ခံစားခဲ႕ၾက႐ပါတယ္။
အေျခခံလူတန္းစား. သာမန္လက္လုပ္လက္စားမ်ားမွာ
မီး႐ထားကိုမွီခိုအားထား႐ပါသည္။
မီး႐ထားလမ္းတစ္လပိတ္လိုက္သည့္
အေတာအတြင္း. အေျခခံလူတန္းစားဘဝသမားမ်ားစြာတို႕
ကေသာင္းကနင္း. ျဖစ္ကာ. အခ်ိဳ႕မွာဘဝပ်က္သည္အထိ႐ွိခဲ႕ပါသည္။
14.7.15႐က္ေန႕ကစျပီး
တစ္စိမ့္စိမ္နွင့္ဲ႕႐ြာသြန္းျဖိဴးသည့္
ဲ႕မိုးကတစ္႐က္ျပီးတစ္႐က္နွင့္
လံုးဝမတိတ္ေတာ့သည့္အျပင္ ေန႕စဥ္႐က္ဆက္႐ြာခ်ေနျခင္းေၾကာင့္
ေကာလင္းျမိဳ႕နယ္အတြင္းမွေက်း႐ြာေပါင္းမ်ားစြာ
နွင့္လယ္ယာေျမမ်ား ္ပါေ႐နစ္ျမဳတ္မႈဒဏ္ကိုခံခဲ႕ၾကျပီး. ေ႐ေဘးသင့္ခဲ႕သည့္အျဖစ္ဆိုးနွင့္ပါ
႐င္ဆိုင္ခဲ႕႐ပါသည္။
႐ထားလမ္းက်ိဳးမိ႐ာမွာ
မေတာ္တဆျဖစ္႐ာတြင္နာမည္ေက်ာ္လွသည့္
နမ္းခမ္းနဲ႕ဘံုေခ်ာင္းၾကားမွာလည္းေတာင္ျပိဳ
ေျမျပိဳ. ေလျပင္းထန္၍
သစ္ပင္ေတြလဲခဲ႕႐ပါသည္။
ခ်ပ္ၾကီးအနီးသံလမ္းေ႐ေက်ာ္မႈေၾကာင့္
မႏၱေလးျမစ္ၾကီးနားမီး႐ထားလမ္းပိုင္းမွာခုတ္ေမာင္းေနေသာလူူစီးမီး႐ထားမ်ားသည္
ေ႐ာက္သည့္ဘူတာမွာပင္႐ပ္နားကာ
ေ႐က်ခိိ်န္ကိုေစာင့္ေနခဲ႕႐ပါသည္။
ေ႐က်ခိ်န္ကိုေစာင့္ေနဆဲ၌ပင္
21.7.2015႐က္ေန႕တြင္
ေပ100အ႐ွည္႐ွိတဲ႕ေဇာ္ေခ်ာင္းတံတား
အမွတ္(္၂၈၁)ဟာ
ပတၲလားၾကီးလို
ေအာက္ခံေျမသားမ်ားပင္. မက်န္ေအာင္ေ႐
တိုက္စားျခင္းခံခဲ႕႐ပါေတာ့သည္။
ထိုတံတားၾကီး
သဘာဝေဘးဒဏ္ခံ႐သည့္အတြက္ မႏၱေလးျမစ္ၾကီးနားမီး႐ထားမ်ားတိုက္႐ိုက္ေျပး
ဆြဲမႈမ်ား႐ပ္ဆိုင္းခဲ႕႐ျပီး
နဘားျမစ္ၾကီးနားမီး႐ထားလမ္းပိုင္းသာလွ်င္ ေခတၱ႐ပ္ဆိုင္းခဲ႕႐ျပီးပံုမွန္ေျပးဆြဲေနခဲ႕ပါသည္။
ကန့္ဘလူနွင့္မႏၲေလးအထူး႐ထားျဖင့္
ေျပးဆြဲေပးပါေသာ္လည္း
ျမန္မာ့မီး႐ထားပို့ေဆာင္ေ႐းမွမီး႐ထားျဖင့္
မႏၱေလးမွျမစ္ၾကီးနားသို့တိုက္႐ိုက္
တင္ပို့႐ေသာကုန္စည္မ်ား. ကုန္သည္မ်ား ခ႐ီးသြားမ်ား. မီး႐ထားနွင့္ဆက္စပ္လုပ္ကိုင္ေန႐သူ
ေဒသခံျပည္သူမ်ား ၏စာဝတ္ေနေ႐း. ကိုမ်ားစြာထိခိုက္ေစခဲ႕႐ပါသည္။
ေကာလင္းျမိဳ႕နယ္မွေ႐ေဘးသင့္ေဒသမ်ားသို့ပင္ေထာက္ပံ႕ကူညီေ႐းပစၥည္းမ်ားပို့ေဆာင္႐ာတြင္ပင္အခက္အခဲအမ်ိဳးမ်ိဳးနွင့္႐င္ဆိုင္ေစခဲ႕႐ပါသည္။
မႏၱေလးမွျမစ္ၾကီးနားသို့တိုက္႐ိုက္ကူးသန္းေ႐ာင္းဝယ္ၾကသည့္မီး႐ထားစီးနင္းျခင္းျဖင့္အားေပးေနေသာေဖာက္သည္မ်ားပင္
ကုန္သယ္ယာဥ္အေဝးေျပးကားမ်ားျဖင့္ေျပာင္းလဲသယ္ယူၾကပါသည္။
ျမန္မာ့မီ႐ထားပါဆယ္ဌာနမွမီး႐ထား
ဝင္ေငြမ်ားစြာေလ်ာ့က်ေစခဲ့ပါသည္။
ျမန္မာ့မီး႐ထား.လမ္းပိုင္း ၏
လမ္းမေတာ္တဆျဖစ္မႈ
အေျခအေနမ်ားသာမျဖစ္ခဲ႕ပါက. ေပလမ္းက်ဥ္းေသာကားလမ္းခ႐ီးက
ိုေ႐ြးခ်ယ္မိမည္မဟုတ္ပါ။
ထိုစဥ္က
မီး႐ထားလမ္းပိုင္းက်န့္ၾကာခဲ႕မႈေၾကာင့္
ထိခိုက္ခဲ႕႐ေသာဂယက္ျဖစ္ပါသည္။
အထက္ျမန္မာျပည္မီး႐ထားလမ္းပိုင္းသည္
ကိုလိုနီအစိုး႐လက္ထက္
စတင္ေဖာက္လုပ္ခဲ႕ခ်ိန္မွ
ွတြက္ခ်က္လ်ွင္သက္တမ္းလြန္အိုမင္းလွျပီး. နွစ္ေပါင္း140ေက်ာ့္္႐ွိေနျပီျဖစ္ပါသည္။
2015_2016ဘ႑ာေ႐းနွစ္၏တြက္ခ်က္လ်ွာထားမႈအ႐. ဘံုေခ်ာင္း_မဲဇာလမ္းပိုင္းနွင့္ ပင္ဝယ္_ေမာ္လူးလမ္းပိုင္းအတြက္ျပင္ဆင္႐န္
္ခြင့္ျပဳခဲ႕ျပီဟုသိ႐ွိေသာ္လည္းေငြမေ႐ာက္႐ွိ
ေသးေၾကာင္း အင္းေတာ္ျမိဳ႕နယ္ (အနယ)တာဝန္႐ွိသူ ထံမွသိ႐ွိ႐ပါသည္။
ေပ100ေက်ာ္အ႐ွည္႐ွိေသာ
ေဇာ္ေခ်ာင္းတံတားၾကီးျပန္လည္ျပဳျပင္႐ာတြင္လည္း. လမ္းပိုင္းအသီးသီး႐ွိသံလမ္းျပင္လုပ္သားအင္အား
၂၈၀ေက်ာ္. ေဒသခံအခ်ိန္ပိုင္းလုပ္သာူမ်ားငွား
႐မ္းကာအခ်ိန္မီျပီးစီေအာင္
ေဆာင္႐ြက္ခဲ႕ၾက႐ပါသည္။
သံလမ္းျပင္လုပ္သား. မ်ားမွာ. ေန့ေန႕ညညမနားမေန
ၾကိဳးစားအားထုတ္ၾကိဳးပမ္းခဲ႕ၾကသည့္အတြက္
ေဒသခံျပည္သူမ်ား. လူမႈေ႐းအသင္းအဖြဲ႕မ်ားကပါ
အစားအေသာက္မ်ားေက်ြးေမြးလႈဴဒါန္းျခင္းျဖင့္ဝိုင္းဝန္းအားေပးခဲ႕ၾကပါသည္။
မိုးထဲေလထဲေန႕မနားညမနားလုပ္ေဆာက္႐ေသာ
သံလမ္းျပင္လုပ္သားမ်ားမွာ. အေ႐းေပၚလိုအပ္ေသာ
ပစၥည္းအသံုးအေဆာင္မပါပဲ. ပီနံအိတ္ျဖင့္ဝတ္ကာလုပ္ေဆာင္ခဲ႕႐သည္႕ျဖစ္႐ပ္လည္း႐ွိခဲ႕ပါသည္။
အဆိုပါတံတားပ်က္စီးမႈေၾကာင့္. မႏၲေလးျမစ္ၾကီးနားမီး႐ထားတိုက္႐ိုက္ေျပးဆြဲမႈ
တစ္လတိတိ. ႐ပ္နားထားခဲ႕႐ပါသည္။
မႏၱေလးျမစ္ၾကီးနားမီး႐ထားေျပးဆြဲမႈ. အေနအထားလဲ အပိုင္းပိုင္းအျပတ္ျပတ္ျဖစ္ခဲ႕႐ပါသည္။
ျမစ္ၾကီးနား. နဘား. အစုန္အဆန္ေလာ္ကယ္႐ထားတစ္စင္းသာေျပးဆြဲနိုင္ခဲ႕ျပီး. ပင္ဝယ္ _ေမာ္လူး. ၾကား.
နန့္စီးေအာင္_ေမာ္ဟန္ၾကား
ပင္းေဘာ_နန္းခြင္ၾကားတြင္လည္း
ယာယီျပတ္ေတာက္မႈသံလမ္းေ႐ေက်ာ္မႈ
ျဖစ္ပြားခဲ႕ပါသည္။
နဘာေအာက္ပိုင္းတြင္. ဆည္႐ြာ _မဲဇာၾကား. မဲဇာတံတားေ႐ေက်ာ္မႈ.
ဘံုေခ်ာင္း_နမ္းခမ္းၾကားေတာင္ျပိဳမႈ
ေကာလင္း_ဇီးျဖဴပင္. သံလမ္းေ႐ေက်ာ္မႈတို့ျဖစ္ေပၚခဲ႕ပါသည္။
သို႕ျဖစ္၍
18.8.2015႐က္ေန႕မွ
ေကာလင္း_နဘားလမ္းပိုင္းကိုျပန္လည္
ေျပးဆြဲေပးနိုင္ကာ. နဘားမွတစ္ဆင့္. ျမစ္ၾကီူနားေလာ္ကယ္ျဖင့္ခ်ိတ္ဆက္. ဆက္သြယ္ခဲ႕႐ပါသည္။
ဘံုေခ်ာင္း နမ္းခမ္းၾကားေက်ာက္ေတာင္. နံေဘးတြင္ေဖာက္လုပ္ထားေသာ.မီး ႐ထားလမ္းသည္. အခိ်ဳ႕ေန႐ာမ်ားတြင္မီး႐ထားလမ္း
ျဖင့္. ေတာင္ကမ္းပါယံေျခာက္မွာ. 2ေပခန့္အကြာေျမသား႐ွိပါသည္။
ယေန႕ပင္. ေက်ာက္ေတာင္ေျမျပိဳက်႐ာမွ ေက်ာက္တံုးၾကီးမီး႐ထားလမ္းေပၚပိတ္ဆို႕ျပိဳက်
မႈ႐ွိခဲ႕ပါသည္။
ယခုေ႐ာက္႐ွိေနေသာ23.5.2016႐က္ေန့သည္
ယခင္နွစ္ကေ႐ေဘးဒဏ္ခံခဲ႕႐သည့္ျဖစ္႐ပ္. တစ္နွစ္ျပည့္႐န္. 2လခန့္သာလိုပါေတာ့သည္။
ေနာက္ထပ္2လအၾကာတြင္. မိုး႐ာသီသို႕ေ႐ာက္႐ွိေတာ့မည္ျဖစ္သည့္အတြက္
မိုးတြင္းကာလမေ႐ာက္မီ. အခ်ိန္မီျပင္ဆင္နိုင္႐န္လိုအပ္ပါေၾကာင္း
တင္ျပလိုက္႐ပါသည္။
ထိုတံတားႏွင့္ လမ္းပိုင္းအေကာင္း္ဆံုးၾကံခိုင္မႈ႐ွိနိုင္ရန္
အစိုး႐သစ္၏႐က္100စီမံခ်က္အတြင္း
ထည့္သြင္းေ႐းဆြဲသင့္ပါေၾကာင္း. ျမန္မာ့မီးရထားမွတာ၀န္ယူလုပ္ေဆာင္ေန
ျခင္းျဖင့္ ဤလမ္းပိုင္းေကာင္းမြန္ေခ်ာေမႊ႕မႈ႐ွိမွသာ မႏၱေလး_ျမစ္ၾကီးနားရထားမ်ားပံုမွန္ေျပးဆြဲနိုင္
မည္ျဖစ္ပါသည္။
သို့မွသာ. မႏၱေလးျမစ္ၾကီးနားမီး႐ထားလမ္းပိုင္ကိုမွီခိုအားထားေန႐ေသာ. ေဒသခံျပည္သူမ်ား၏အက်ိဴးစီးပြား
လူမႈေ႐း. စားဝတ္ေနေ႐းကို. ျဖည့္ဆည္းေစာင့္ေ႐ွာက္နိုင္မည္ျဖစ္ပါေၾကာင္း. တင္ျပလိုက္႐ပါသည္။
ယဥ္ယဥ္သိန္းနဘား
23.5.2016
23း36
Photo
Zayar Shwemyethar
Wednesday, 25 May 2016
Home »
» အစိုး႐သစ္၏႐က္100စီမံခ်က္တြင္.
မႏၱေလး_ ျမစ္ၾကီးနားမီး႐ထားလမ္းပိုင္း. ပါဝင္ေစလို
=======================
အစိုး႐သစ္၏႐က္100စီမံခ်က္တြင္. မႏၱေလး_ ျမစ္ၾကီးနားမီး႐ထားလမ္းပိုင္း. ပါဝင္ေစလို =======================
07:10
No comments
0 comments:
Post a Comment