က်ေနာ္တု႔ိ ေမာ္လူးေဒသတြင္ ႏွစ္စဥ္ႏွစ္တိုင္း တပို႔တြဲလေရာက္တိုင္း
က်င္းပေသာ ဘုရားပြဲ ႏွစ္ပြဲ႐ွိေလသည္။
ေမာ္လူးၿမိဳ႕အထြက္ ဟဲႏုေက်းရြာအနီး၊"ဟဲႏုေတာင္ တပ္ဦးဓာတ္ေပါင္းစုေစတီဘုရားပြဲ" နွင့္ ကိုးတိုက္နယ္လံုးႏွင့္ဆိုင္ေသာ နာမည္ေက်ာ္"ဒီပကၤရာမဟာေစတီေတာ္ ဗုဒၶပူဇနိယပြဲေတာ္"ဟူ၍ ႏွစ္ပြဲကို လပိုင္းသာျခား၍ က်င္းပေလသည္။
ဟဲႏုေတာင္ဘုရားပြဲမွာ အရင္ေစာ၍ အစဥ္အလာမေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ က်င္းပျခင္းျဖစ္ၿပီး စည္ကားမႈသိပ္မရွိလွ။ထို႔ေနာက္တြင္မွ အင္မတန္စည္းကားလွေသာ ဒီပကၤရာဘုရားပြဲကိုက်င္းပျခင္းျဖစ္သည္။
ထိုဘုရားပြဲေတာ္တို႔က်င္းပႏိုင္ဖို႔ ႏွစ္စဥ္ ေမာ္လူးၿမိဳ႕ေပၚရပ္ကြက္မ်ားမွ ဘုရားပြဲေတာ္ေၾကး ေကာက္ခံေလ့႐ွိသည္။
ဟဲႏုေတာင္ေပၚေက်ာင္းႏွင့္ဒီပကၤရာဘုရားပြဲႏွစ္ခုလံုးအတြက္ ေဒသသားတို႔ ထည့္ဝင္ရသည္။
ေမာ္လူးေဒသ ဖြ႔ံၿဖိဳးသာယာေရးအတြက္ ဘုရားပြဲေတာ္က်င္းပႏိုင္ဖို႔ ေဒသသား တို႔
ဝိုင္းဝန္းပါဝင္ရျခင္းျဖစ္သည္။မိမိေဒသ အက်ဳိးအတြက္ အင္မတန္ မြန္ျမတ္ေသာ အလုပ္ေပတည္း........................။
သို႔ေသာ္.................
ဘုရားပြဲေၾကး၊အရပ္ေၾကးတို္႔ ထည့္ဝင္၍ မိမိရပ္ရြာအတြက္ ပူးေပါင္းပါဝင္ေသာ္လည္း ရပ္ရြာႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ ေနရာဌာန မ်ား မွာ မ်က္ႏွာလိုက္၍ ဘက္လိုက္၍ သာ ျပဳၾကသည္မွာ မွ်တမႈအတြက္ ေမးခြန္းထုတ္စရာပင္။
"ဥစၥာႏွင့္ အာဏာ ပူးေပါင္းၾကေသာအခါ မ်ွတမႈတို႔ ဆိတ္သုဥ္းကုန္ရာ၏"........
ဟု ေျပာနိုင္သည္။
ကိုယ္ႏွင့္အျမင္မတူ၊အယူအဆမတူ ဝါဒစြဲမတူ ၊ပါတီခ်င္းမတူလ်ွင္ ရန္သူသဖြယ္ ပိတ္ပင္တားျမစ္ျခင္း ၿခိမ္းေျခာက္အၾကပ္ကိုင္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ေလသည္။
ပမာဆိုရလ်ွင္ မႏွစ္က(၂၀၁၅ခုႏွစ္)က်င္းပေသာ "တတိယအႀကိမ္ေျမာက္ စာေပေဟာေျပာပြဲ" မွာ ၾကံဳရသည့္အျဖစ္အပ်က္မ်ားက ထင္႐ွားေစသည္။
ျပည္သူ႔အားကစားကြင္းျဖစ္ေသာ ေမာ္လူးေဘာ့လံုးကြင္း၌ က်င္းပခြင့္မျပဳျခင္း၊က်င္းပေနစဥ္အတြင္း အေႏွာက္အယွက္ေပးျခင္းတို႔ အမ်ဳိးမ်ဳိးျပဳလုပ္ေလသည္။
ပြဲက်င္းပေနစဥ္အတြင္း (၁၅)မိနစ္တစ္ခါ၊နာရီဝက္တစ္ခါ လ်ွပ္စစ္မီးျဖတ္လိုက္၊လာလိုက္ျပဳလုပ္သည္မွာ ဘာ့ေၾကာင့္ဆိုတာေတာ့ ကာယကံ႐ွင္မ်ား အသ္ိဆံုးျဖစ္မည္။
ေမာ္လူးေဘာ့လံုးကြင္းသည္ ႏိုင္ငံေတာ္ပိုင္ကြင္းမဟုတ္ပါ။ျပည္သူပိုင္ကြင္းျဖစ္၍ အားကစားဝန္ႀကီးဌာနမွ ခြင့္ျပဳခ်က္ေတာင္းခံရန္မလိုပါ။ထို႔ျပင္ေမာ္လူးေဒသသားမ်ား၏ ျပဳစုေစာင့္ေ႐ွာက္မႈျဖင့္ လူလားေျမာက္လာျခင္းျဖစ္သည္။
သစ္သားတိုင္မ်ား ေဘာ့လံုးကြင္းပတ္ပတ္လည္ ကာတုန္းကလဲ အရပ္သူအရပ္သားတို႔၏ ထည့္ဝင္ေငြမ်ား၊လုပ္အားျဖင့္ ဝိုင္းၾကရသည္။ အေဆာက္အဦးမ်ား ေဆာက္လုပ္သည္မွာလည္းျပည္သူတို႔၏အားမ်ား၊ထည့္ဝင္ေငြမ်ား၊ခြဲတမ္းေၾကးမ်ားျဖင့္ ေျပာင္းလဲလာျခင္းျဖစ္သည္။
"စတုတၳအႀကိမ္စာေပေဟာေျပာပြဲ" ကေတာ့ ေမာ္လူးေဒသသားတို႔အတြက္ အံအားသင့္စရာျဖစ္ခဲ့သည္။
အဘယ့္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ ေမာ္လူးကိုေက်ာ္ၿပီး အနီးအနားက စည္းေမာ္ဘုန္းေတာ္ႂကီးေက်ာင္းမွာ သြားေရာက္က်င္းပရ၍ျဖစ္သည္။ေမာ္လူးေဒသ၏ မွတ္တမ္းတစ္ခု ေရးထိုးရေသာ ႏွစ္ျဖစ္သည္။
အရပ္ေၾကး၊ေက်ာင္းေၾကး၊ဝါဆိုေၾကး၊ဘုရားပြဲေၾကး ၊အပ်ိဳေၾကး၊လူပ်ဳိေၾကး အစ႐ွိသည့္ေၾကးမ်ား ထည့္ဝင္ထမ္းေဆာင္ ရပါလ်ွက္ ပါတီမတူလ်ွင္ က်င္းပခြင့္ေနရာ ခြင့္မျပဳေသာ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းမ်ဳိးလည္း စဥ္းစားဖြယ္ရာပင္။
ဤကဲ့သို႔ အာဏာ႐ွင္စ႐ိုက္ကိုသာ က်င့္သံုး၍ ပါတီခ်င္းမတူလ်ွင္ မိမိအာဏာျဖင့္ ပိတ္ပင္တားဆီးေသာ စနစ္မ်ဳိးကို က်ေနာ္တို႔မလိုလား၍ ျမန္မာျပည္သူ တစ္ရပ္လံုးက လက္သန္းအားျဖင့္ အာဏာ႐ွင္စနစ္ကို ျဖဳတ္ခ်ၿပီးျဖစ္သည္။
ေျပာင္းလဲခ်ိန္တန္ၿပီ ဆိုသည္ကား ထိုျဖစ္ရပ္မ်ားကသိသာထင္႐ွားေစသည္။
ေတာ္ေသးတာေပါ့ဗ်ာ ျပည္သူအားနဲ႔ nld မဲႏိုင္ၿပီး အစိုးရဖြဲ႔ႏိုင္လို႔။ေနာက္မို႔ က်ေနာ္တို႔ ပါတီဝင္ေတြက္ို ဘယ္ေလာက္မ်ား ႏိွပ္ကြပ္ခံရမယ္ ဆိုတာ စဥ္းစားၾကည့္ပါ...........
့က်ေနာ္တို႔မွာ ခြင့္လႊတ္တဲ့စိတ္၊ေက်ေအးတဲ့စိတ္ေတြ အျပည့္႐ွိၿပီးသားပါ `ေပ´ျဖစ္တုန္းခံၿပီး တူျဖစ္လွ်င္ ႏွံမဲ့အထဲ မပါဘူးဆိုတာေတာ့ ေျပာလိုက္ပါရေစ ခင္ဗ်ာ.......။
လူဆိုတာကလည္း ကိုယ့္သမိုင္းကိုယ္ေရး၊ ကိုယ့္လမ္းကိုယ္ေလ်ွာက္ၾကရမွာ မဟုတ္လားဗ်.....သမိုင္းမေကာင္းရင္ေတာ့ ေလ်ွာက္မဲ့လမ္းလည္း .....မေကာင္းႏိုင္ဘူးဆိုတာ.........သတိေပးပါရေစ ခင္ဗ်ာ...........။
0 comments:
Post a Comment