ပညာေရး ေစ်းကြက္ခ်ဲ႕ထြင္ျခင္းမ်ား...
ဆရာအလုပ္သည္ အမွန္တစ္ကယ္ စိတ္ထားတတ္လ်ွင္ မြန္ျမတ္လွေပသည္။သို႔မဟုတ္က တပည့္မ်ားအား လမ္းမွားေရာက္ေစႏိုင္သည္အထိ အႏၱရာယ္မ်ားလွေပသည္။
က်ေနာ္တို႔အားလံုးသည္ ေမြးကတည္းကမည္သူမ်ွ အလံုးစံုတတ္ေျမာက္လာၾကသည္မဟုတ္ေပ။မိမိျဖတ္သန္းရာ လူ႔အသိုင္းအ၀ိုင္းမ်ားမွ အေတြ႔အၾကံဳမ်ားကို သင္ခန္းစာယူရင္း ရင့္က်က္ေအာင္တည္ေဆာက္ၾကရသူမ်ားျဖစ္ေလသည္။
သို႔ေသာ္အခ်ဳိ႕ေသာ သူတို႔သည္ လက္႐ွိဘ၀ကိုသာေက်နပ္၍ ထိုထက္ပိုရင့္က်က္ဖို႔ အေတြးအေခၚ၊စိတ္ဓာတ္ ျမင့္ဖို႔ရာႀကိဳးစားအားထုတ္မႈ မ႐ွိၾကေတာ့ေပ။
အျခားသူတို႔အဆင္ေျပေနၾကသည္ကို အားက်၍ ျဖတ္လမ္းနည္းျဖင့္သာ အခြင့္အေရးရဖို႔ႀကိဳးစားၾကေလသည္။
ဆရာလုပ္သူမွာ ငယ္ငယ္ရြယ္႐ြယ္ႏွင့္ေနရာေကာင္း ရထားသူတို႔တြင္ ထိုျဖစ္ရပ္မ်ဳိးေတြ႔ရတတ္ေပသည္။
က်ေနာ္တို႔သည္ လူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြင္းေနၾကသူမ်ားျဖစ္၍ က်င့္၀တ္မ်ား၊စည္းကမ္းမ်ားကို ေလးစားလိုက္နာၾကရမည္။
ငယ္စဥ္ကတည္းက ယဥ္ေက်းေသာလူ႔အဖြဲ႔အစည္းအတြင္း က်င္လည္ခဲ့ရသူမ်ားမွာ က်င့္၀တ္မ်ား၊ေစာင့္ထိန္းရမည့္စည္းကမ္းတို႔ကို သိ႐ွိကာ လူေကာင္း၊လူယုတ္တို႔၏အက်င့္တို႔ကိုလည္းခြဲျခားသိၾကေလသည္။
လူဆိုသည္မွာ မိမိက်င္လည္ရေသာပတ္၀န္းက်င္စ႐ိုက္အတိုင္း လိုက္ပါေျပာင္းလဲတတ္ေလသည္။
က်ေနာ္တို႔႐ွင္သန္ရာဘ၀တစ္ေလ်ွာက္ လူအမ်ဳိးမ်ဳိး၊စိတ္အေထြေထြ ႐ွိသူမ်ားႏွင့္ ေတြ႔ၾကံဳဆက္ဆံၾကရသည္မွာလည္း ဓမၼတာပင္။အေတြ႔အၾကံဳမ်ားမွ သင္ခန္းစာယူ၍ မိမိဘ၀ကို ုျဖဴစင္သန္႔႐ွင္းေအာင္ တည္ေဆာက္ၾကရမည္။
သိုေသာ္ တစ္ခ်ဳိ႕ေသာသူတို႔သည္ ငယ္စဥ္ကလည္း မေကာင္းေသာ၀န္းက်င္မွာက်င္လည္ရ၊သင္ခန္းစာလည္းမယူတတ္၊မေကာင္းေသာအက်င့္စ႐ိုက္တို႔ကို အားက်သင္ယူ၍ မိမိစိတ္ကို ျဖဴစင္ေအာင္ ျပဳျပင္ႏိုင္ျခင္း မ႐ွိိသည္ကို ေတြ႔ေနရသည္။
တစ္ပါးသူအေပၚ လိမ္ညာလွည့္ျဖားေကာက္က်စ္၍ ေခါင္းပံုျဖတ္ အျမတ္ထုတ္တတ္ေလသည္။
လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္အခ်င္းခ်င္း ေငြေၾကးႏွင့္ပါတ္သက္လ်ွင္ ပြင့္လင္းမႈမ႐ွိ မိမိသာ အသာရဖို႔ႏွင့္ သူတစ္ပါး၏လုပ္အားကို အျမတ္ထုတ္ဖို႔ရာသာ ျပဳတတ္ၾကေလသည္။
က်ေနာ္တို႔၀န္းက်င္မွ အခ်ဳိ႕ေသာဆရာတို႔မွာ ငယ္ငယ္႐ြယ္႐ြယ္ႏွင့္ေနရာေကာင္းရလွ်င္
သင္ယူရမည့္အရာတို႔ကို မေလ့လာပဲ
လတ္တေလာႀကီးပြားဖို႔ရာ မမွန္ေသာလမ္းေၾကာင္းျဖင့္ စီးပြား႐ွာၾကေလသည္။
က်ေနာ္တို႔လူ႔အစည္းအစည္းမွာ နဂိုကတည္းက စာနာတတ္၊အားနာတတ္သူမ်ားျဖစ္၍ ထိုဆရာ အမွားလုပ္တာ သိေနသည့္တိုင္ ေတာ္႐ံုမေျပာတတ္ၾကေပ။
အခ်ဳိ္႕ဆရာတို႔မွာ ဘာသာရပ္ကြၽမ္းက်င္မႈမ႐ွိသည့္ျပင္ အျပင္မွာက်ဴ႐ွင္ျပစားလို႔ရေသာ မိမိလိုခ်င္သည့္ဘာသာရပ္ရဖို႔သာ တိုက္ခိုက္ေတာင္းဆိုတတ္ၾကသည္။
မိမိႏွင့္အတူလုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ဆရာမ်ားအေပၚတြင္လည္း ပြင့္လင္းမႈ၊႐ိုးသားမႈမ႐ွိ ေငြေၾကးႏွင့္ပါတ္သက္လာလ်ွင္ အျမတ္ထုတ္ဖို႔ရာ ၊လိမ္ညာေျပာဆိုဖို႔ရာသာ ၾကံစည္တတ္ေလသည္။
ပညာမတတ္ေသာမိဘမ်ားမွာလည္း မိမိသားသမီး၏ပညာေရးအေျခအေနကိုအကဲျဖတ္တတ္ျခင္းမ႐ွိပဲ လွည့္ဖ်ား
ေျပာဆိုတတ္ေသာ ထိုဆရာ၏ ပါးစပ္ဖ်ား၌သာ လမ္းဆံုးတတ္ေလသည္။
ေက်ာင္း၌တာ၀န္ေက်႐ံုသာသင္၍ ျပင္ပတြင္စီးပြားျဖစ္ က်ဴ႐ွင္ဖြင့္သင္ျခင္း၊မိမိက်ဴ႐ွင္၌တက္ေသာ ေက်ာင္းသားမ်ားအားေမးခြန္းေျပာျပျခင္း၊ေက်ာင္းသားမ်ားအား မိမိိက်ဴ႐ွင္သို႔တက္ရန္နည္းမ်ဳိးစံုသံုး၍ ဆြဲေခၚျခင္း၊က်ဴ႐ွင္ေၾကးမတန္တဆယူၿပီး သင္ၾကားမႈ ၾကပ္မတ္မႈ မ်ားလုပ္ေပးႏိုင္စြမ္းမ႐ွိျခင္း၊လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္ဆရာအခ်င္းခ်င္းေပၚတြင္လည္း လုပ္အားအျမတ္ထုတ္ေခါင္းပံုျဖတ္ျခင္း၊
ထိုသို႔ေသာသင္ၾကားမႈအေတြ႔အၾကံဳမ႐ွိပဲ ပညာေရးကို ခုတုံးလုပ္ အသံုးခ်ေနေသာ ဆရာေပါက္စမ်ား ႐ွိေနသမ်ွ ထိုုုၿမိဳ႕\႐ြာ ေက်ာင္းမ်ားမွ ေက်ာင္းသား/သူတို႔၏ ပညာေရးမွာ.....ရင္ေလးဖြယ္ရာ...ပင္...ျဖစ္ေတာ့သည္။
ပညာေရးမသမာမႈ(သို႔)ပညာေရးရာဇ၀တ္မႈေျမာက္ေစေသာအခ်က္တို႔မွာ.......
၁။စာေမးပြဲခန္းတြင္ မသမာျခင္း၊
၂။ေမးခြန္းေပါက္ၾကားျခင္း၊
၃။အမွတ္လိမ္လည္မွားယြင္းသြင္းျခင္း၊
၄။ေက်ာင္းေျပာင္းလက္မွတ္TCထုတ္ေပးျခင္း/မထုတ္ေပးျခင္း၊
၅။ေက်ာင္းဆရာ/မ မ်ားက်ဴ႐ွင္ျပျခင္း၊
၆။ပညာေရး၀န္ထမ္း ေျပာင္းေ႐ႊ႕၊ခန္႔ထား၊လာဒ္ယူျခင္း၊
၇။ပညာေရးဘတ္ဂ်က္မ်ား မမွန္မကန္သံုးစြဲျခင္း။
အထက္ပါအခ်က္မ်ားၾကည့္၍ ပညာေရးျဖင့္မမွန္မကန္ လုပ္ေနေသာ ဆရာမ်ား ႐ွက္တတ္ၾကပါေစ........။
0 comments:
Post a Comment