Pages

Sunday, 25 October 2015

ပညာ​ေရးျဖင္​့လုပ္​စားၾကသူမ်ားသို႔

ပညာ​ေရး ​ေစ်းကြက္​ခ်ဲ႕ထြင္​ျခင္​းမ်ား...

ဆရာအလုပ္​သည္​ အမွန္​တစ္​ကယ္​ စိတ္​ထားတတ္​လ်ွင္​ မြန္​ျမတ္​လွ​ေပသည္​။သို႔မဟုတ္​က တပည္​့မ်ားအား လမ္​းမွား​ေရာက္​​ေစႏိုင္​သည္​အထိ အႏၱရာယ္​မ်ားလွ​ေပသည္​။
က်​ေနာ္​တို႔အားလံုးသည္​ ​ေမြးကတည္​းကမည္​သူမ်ွ အလံုးစံုတတ္​​ေျမာက္​လာၾကသည္​မဟုတ္​​ေပ။​မိမိျဖတ္​သန္​းရာ လူ႔အသိုင္​းအ၀ိုင္​းမ်ားမွ အ​ေတြ႔အၾကံဳမ်ားကို သင္​ခန္​းစာယူရင္​း ရင္​့က်က္​​ေအာင္​တည္​​ေဆာက္​ၾကရသူမ်ားျဖစ္​​ေလသည္​။
သို႔​ေသာ္​အခ်ဳိ႕​ေသာ သူတို႔သည္​ လက္​႐ွိဘ၀ကိုသာ​ေက်နပ္​၍ ထိုထက္​ပိုရင္​့က်က္​ဖို႔ အ​ေတြးအ​ေခၚ၊စိတ္​ဓာတ္​ ျမင္​့ဖို႔ရာႀကိဳးစားအားထုတ္​မႈ မ႐ွိၾက​ေတာ့​ေပ။
အျခားသူတို႔အဆင္​​ေျပ​ေနၾကသည္​ကို အားက်၍ ျဖတ္​လမ္​းနည္​းျဖင္​့သာ အခြင္​့အ​ေရးရဖို႔ႀကိဳးစားၾက​ေလသည္​။
ဆရာလုပ္​သူမွာ ငယ္​ငယ္​ရြယ္​႐ြယ္​ႏွင္​့​ေနရာ​ေကာင္​း ရထားသူတို႔တြင္​ ထိုျဖစ္​ရပ္​မ်ဳိး​ေတြ႔ရတတ္​​ေပသည္​။
က်​ေနာ္​တို႔သည္​ လူ႔အဖြဲ႔အစည္​းအတြင္​း​ေနၾကသူမ်ားျဖစ္​၍ က်င္​့၀တ္​မ်ား၊စည္​းကမ္​းမ်ားကို ​ေလးစားလိုက္​နာၾကရမည္​။
ငယ္​စဥ္​က​တည္​းက ယဥ္​​ေက်း​ေသာလူ႔အဖြဲ႔အစည္​းအတြင္​း က်င္​လည္​ခဲ့ရသူမ်ားမွာ က်င္​့၀တ္​မ်ား၊​ေစာင္​့ထိန္​းရမည္​့စည္​းကမ္​းတို႔ကို သိ႐ွိကာ လူ​ေကာင္​း၊လူယုတ္​တို႔၏အက်င္​့တို႔ကိုလည္​းခြဲျခားသိၾက​ေလသည္​။
လူဆိုသည္​မွာ မိမိက်င္​လည္​ရ​ေသာပတ္​၀န္​းက်င္​စ႐ိုက္​အတိုင္​း လိုက္​ပါ​ေျပာင္​းလဲတတ္​​ေလသည္​။
က်​ေနာ္​တို႔႐ွင္​သန္​ရာဘ၀တစ္​​ေလ်ွာက္​ လူအမ်ဳိးမ်ဳိး၊စိတ္​အ​ေထြ​ေထြ ႐ွိသူမ်ားႏွင္​့ ​ေတြ႔ၾကံဳဆက္​ဆံၾကရသည္​မွာလည္​း ဓမၼတာပင္​။အ​ေတြ႔အၾကံဳမ်ားမွ သင္​ခန္​းစာယူ၍ မိမိဘ၀ကို ုျဖဴစင္​သန္​႔႐ွင္​​းေအာင္​ တည္​​ေဆာက္​ၾကရမည္​။
သို​ေသာ္​ တစ္​ခ်ဳိ႕​ေသာသူတို႔သည္​ ငယ္​စဥ္​ကလည္​း မ​ေကာင္​း​ေသာ၀န္​းက်င္​မွာက်င္​လည္​ရ၊သင္​ခန္​​းစာလည္​းမယူတတ္၊မ​​ေကာင္​း​ေသ​ာအက်င္​့စ႐ိုက္​တို႔ကို အားက်သင္​ယူ၍ မိမိစိတ္​ကို ျဖဴစင္​​ေအာင္​ ျပဳျပင္​ႏိုင္​ျခင္​း မ႐ွိိသည္​ကို ​ေတြ႔ေနရသည္​။
တစ္​ပါးသူအ​ေပၚ လိမ္​ညာလွည္​့ျဖား​ေကာက္​က်စ္​၍ ​ေခါင္​းပံုျဖတ္​ အျမတ္​ထုတ္​တတ္​​ေလသည္​။
လုပ္​​ေဖာ္​ကိုင္​ဖက္​အခ်င္​းခ်င္​း ​ေငြ​ေၾကးႏွင္​့ပါတ္​သက္​လ်ွင္​ ပြင္​့လင္​းမႈမ႐ွိ မိမိသာ အသာရဖို႔ႏွင္​့ သူတစ္​ပါး၏လုပ္​အားကို အျမတ္​ထုတ္​ဖို႔ရာသာ ျပဳတတ္​ၾက​ေလသည္​။
က​်​ေနာ္​တို႔၀န္​းက်င္​မွ အခ်ဳိ႕​ေသာဆရာတို႔မွာ ငယ္​ငယ္​႐ြယ္​႐ြယ္​ႏွင္​့​ေနရာ​ေကာင္​းရလွ်င္​
သင္​ယူရမည္​့အရာတို႔ကို မ​ေလ့လာပဲ
လတ္​တ​ေလာႀကီးပြားဖို႔ရာ မမွန္​​ေသာလမ္း​ေၾကာင္​းျဖင္​့ စီးပြား႐ွာၾက​ေလသည္​။
က်​ေနာ္​တို႔လူ႔အစည္​းအစည္​းမွာ နဂိုကတည္​းက စာနာတတ္​၊အားနာတတ္​သူမ်ားျဖစ္​၍ ထိုဆရာ အမွားလုပ္​တာ သိ​ေနသည့္တိုင္ ​​ေတာ္​႐ံုမ​ေျပာတတ္​ၾက​ေပ။
အခ်ဳိ္႕ဆရာတို႔မွာ ဘာသာရပ္​ကြၽမ္​းက်င္​မႈမ႐ွိသည္​့ျပင္​ အျပင္​မွာက်ဴ႐ွင္​ျပစားလို႔ရ​ေသာ မိမိလိုခ်င္​သည္​့ဘာသာရပ္​ရဖို႔သာ ​တိုက္​ခိုက္​​ေတာင္​းဆိုတတ္​ၾကသည္​။
မိမိႏွင္​့အတူလုပ္​​ေဖာ္​ကိုင္​ဖက္​ဆရာမ်ားအ​ေပၚတြင္​လည္​း ပြင္​့လင္​းမႈ၊႐ိုးသားမႈမ႐ွိ ​ေငြ​ေၾကးႏွင္​့ပါတ္​သက္​လာလ်ွင္​ အျမတ္​ထုတ္​ဖို႔ရာ ၊လိမ္​ညာ​ေျပာဆိုဖို႔ရာသာ ၾကံစည္​တတ္​​ေလသည္​။
ပညာမတတ္​​ေသာမိဘမ်ားမွာလည္​း မိမိသားသမီး၏ပညာ​ေရးအ​ေျခအ​ေနကိုအကဲျဖတ္​တတ္​ျခင္​းမ႐ွိပဲ လွည္​့ဖ်ား​
ေျပာဆိုတတ္​​ေသာ ထိုဆရာ၏ ပါးစပ္​ဖ်ား၌သာ လမ္​းဆံုးတတ္​​ေလသည္​။
​ေက်ာင္​း၌တာ၀န္​​ေက်႐ံုသာသင္​၍ ျပင္​ပတြင္​စီးပြားျဖစ္​ က်ဴ႐ွင္​ဖြင္​့သင္​ျခင္​း၊မိမိက်ဴ႐ွင္​၌တက္​​ေသာ ​ေက်ာင္​းသားမ်ားအား​ေမးခြန္​း​ေျပာျပျခင္​း၊​ေက်ာင္​းသားမ်ားအား မိမိိက်ဴ႐ွင္​သို႔တက္​ရန္​နည္​းမ်ဳိးစံုသံုး၍ ဆြဲ​ေခၚျခင္​း၊က်ဴ႐ွင္​​ေၾကးမတန္​တဆယူၿပီး သင္​ၾကားမႈ ၾကပ္​မတ္​မႈ မ်ားလုပ္​​ေပးႏိုင္​စြမ္​းမ႐ွိျခင္​း၊လုပ္​​ေဖာ္​ကိုင္​ဖက္​ဆရာအခ်င္​းခ်င္​း​ေပၚတြင္​လည္​း လုပ္​အားအျမတ္​ထုတ္​​ေခါင္​းပံုျဖတ္​ျခင္​း၊
ထိုသို႔​ေသာသင္​ၾကားမႈအ​ေတြ႔အၾကံဳမ႐ွိပဲ ပညာ​ေရးကို ခုတုံးလုပ္​ အသံုးခ်​ေန​ေသာ ဆရာ​ေပါက္​စမ်ား ႐ွိ​ေနသမ်ွ ထိုုုၿမိဳ႕\႐ြာ​ ေက်ာင္​းမ်ားမွ ​ေက်ာင္​းသား/သူတို႔၏ ပညာ​ေရးမွာ.....ရင္​​ေလးဖြယ္​ရာ...ပင္​...ျဖစ္​​ေတာ့သည္​။

ပညာ​ေရးမသမာမႈ(သို႔)ပညာ​ေရးရာဇ၀တ္​မႈ​ေျမာက္​​ေစ​ေသာအခ်က္​တို႔မွာ.......
၁။စာ​ေမးပြဲခန္း​တြင္​ မသမာျခင္​း၊
၂။​ေမးခြန္​း​ေပါက္​ၾကားျခင္​း၊
၃။အမွတ္​လိမ္​လည္​မွားယြင္​းသြင္​းျခင္​း၊
၄။​ေက်ာင္​း​ေျပာင္​းလက္​မွတ္​TCထုတ္​​ေပးျခင္​း/မထုတ္​ေ​ပးျခင္​း၊
၅။​ေက်ာင္​းဆရာ/မ မ်ားက်ဴ႐ွင္​ျပျခင္​း၊
၆။ပညာ​ေရး၀န္​ထမ္​း​ ေျပာင္​း​ေ႐ႊ႕၊ခန္​႔ထား၊လာဒ္​ယူျခင္​း၊
၇။ပညာ​ေရးဘတ္​ဂ်က္​မ်ား မမွန္​မကန္​သံုးစြဲျခင္​း။

အထက္​ပါအခ်က္​မ်ားၾကည္​့၍ ပညာ​ေရးျဖင္​့မမွန္​မကန္​ လုပ္​​ေန​ေသာ ဆရာမ်ား ႐ွက္​တတ္​ၾကပါ​ေစ........။

0 comments:

Post a Comment