ယခင္က “စ” ေခတ္ (စစ္အစုိးရေခတ္) ယခုေတာ့ “ဆ” ေခတ္ (ဆရာ၀န္ေခတ္)
========================================
အစုိးရသစ္ရဲ႕ ပ်ားရည္ဆမ္း ကာလကေတာ့ ၿပီးဆံုးသြားခဲ့ၿပီ ျဖစ္ပါတယ္။ ရက္ ၁၀၀ ၿပီးတဲ့ေနာက္မွာေတာ့ ျပည္နယ္နဲ႔ တိုင္းေဒသႀကီး ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ၁၄ေယာက္ရဲ႕ စြမ္းေဆာင္မႈ အေျခအေနေတြ အေပၚမွာ ျပည္သူေတြ မီဒီယာေတြရဲ႕ ေ၀ဖန္ေျပာဆိုမႈ အမ်ားအျပားကို ဖတ္႐ႈေလ့လာခဲ့ရပါတယ္။ ခ်ီးက်ဴး ေထာပနာျပဳသံေတြ၊ ေ၀ဖန္အႀကံၪာဏ္ေပးတာေတြ၊ ကဲ့ရဲ႕႐ႈတ္ခ်တာေတြ မ်ိဳးစံုပါပဲ။ ရက္ ၁၀၀အတြင္း တခ်ိဳ႕၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေတြ ဘာလုပ္လို႔ ဘာကိုင္မွန္း မသိရေလာက္ေအာင္ တိမ္ျမဳပ္ေပ်ာက္ကြယ္ေနတာေတြလည္း ရွိပါတယ္။
အထူးသျဖင့္ မီဒီယာမွာ မေတြ႕သလို အသံတိုးတိတ္ေနတဲ့ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေတြထဲမွာ ကခ်င္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္၊ ခ်င္း၀န္ႀကီးခ်ဳပ္နဲ႔ ကယားျပည္နယ္ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္တို႔ကေတာ့ ထိပ္ဆံုးကပါပဲ။ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အခ်က္အျခာက်တဲ့ ၿမိဳ႕ေတာ္ေတြရွိတဲ့ ရန္ကုန္တိုင္း ေဒသႀကီးနဲ႔ မႏၲေလးတိုင္း ေဒသႀကီးတို႔က ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ႏွစ္ေယာက္ကေတာ့ မီဒီယာမွာ ေရပန္းအစားဆံုး ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ႏိုင္ငံေရး အကူးအေျပာင္းကာလ အစိုးရသစ္ရဲ႕ အေရးႀကီးတဲ့ အစိတ္အပိုင္းေတြမွာ ပါ၀င္ေဆာင္ရြက္ရတာ လြယ္ကူတဲ့ လုပ္ငန္း မဟုတ္ပါဘူး။ အထူးသျဖင့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး နယ္ပယ္မွာ ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္မႈ မရွိဘဲ ေရြးေကာက္ပြဲမွာ အႏိုင္ရရွိတဲ့ပါတီရဲ႕ ၫႊန္ၾကားခ်က္နဲ႔ တာ၀န္ႀကီးႀကီးေတြ ယူခဲ့တဲ့သူေတြအတြက္ ဖိအားေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ဒီဖိအားေတြဟာ ရက္ ၁၀၀အတြင္းမွာ ေလ်ာ့ပါးသြားပံု မေပၚပါဘူး။
လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ ကိစၥကို အထူးဂ႐ုျပဳ ေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ အစုိးရရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ကေတာ့ ရက္ ၁၀၀ အတြင္းမွာ ၁၀၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ေအာင္ျမင္တယ္လို႔ ဆိုရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေအာင္ျမင္မႈနဲ႔အတူ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေတြ၊ ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီးေတြ၊ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္ေတြဟာ အမ်ိဳးသား ဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ ပါတီေခါင္းေဆာင္လည္းျဖစ္၊ ႏိုင္ငံေတာ္ အတိုင္ပင္ခံ ပုဂ္ၢိဳလ္လည္း ျဖစ္တဲ့ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ကို အလြန္အမင္း စိုးရိမ္ေၾကာက္လန္႔ေနတာကေတာ့ ရက္ ၁၀၀အတြင္း ဖုံးကြယ္လို႔ မရတဲ့အခ်က္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအေၾကာက္တရားေအာက္မွာ အဖက္ဖက္က က်႐ံႈးေနတဲ့ ျပည္ေထာင္စုႏိုင္ငံကို ဦးေမာ့လာဖို႔အတြက္ ကိုယ့္ယံုၾကည္ခ်က္၊ ကိုယ့္အေတြးအေခၚနဲ႔ တာ၀န္ ရဲရဲယူၿပီး ေဆာင္ရြက္မယ့္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းက ပုဂိၢဳလ္ေတြ ေပၚထြက္လာဖို႔ဆိုတာ အလားအလာ အေတာ္နည္းေနပါတယ္။
ေျပာင္းလဲဖို႔ တာစူေနတဲ့ တိုင္းျပည္ကို အဓိက ေမာင္းႏွင္ရတဲ့ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေတြရဲ႕ ဒုကၡက မေသးပါဘူး။ အေျပာင္းအလဲမွာ ဦးေဆာင္ရတဲ့ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေတြရယ္၊ အစိုးရေဟာင္းနဲ႔ အစုိးရသစ္ၾကားမွာ ကြဲျပားျခားနားေနတဲ့ ေပၚလစီကို က်င့္သံုးရတဲ့ အရာရွိႀကီးေတြရယ္၊ သူတို႔ရဲ႕ၾကားက ကြာျခားခ်က္ေတြရယ္ကို ေလ့လာၾကည့္တဲ့အခါမွာ ေအာက္ပါ အခက္အခဲေတြကို ေတြ႕လာရပါတယ္။
အဓိက ျပႆနာကေတာ့ ျပည္နယ္တစ္ခု ဒါမွမဟုတ္ တိုင္းေဒသႀကီး တစ္ခုလံုးမွာ သက္ဆိုင္ရာ ဌာနေတြက မဆံုးျဖတ္ရဲဘဲ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ဆီအထိ တင္ျပရတဲ့ စာေပလႊာေတြ ရွိပါတယ္။ ဒီစာေတြ အားလံုးကို ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္က ေန႔စဥ္ ဒိုင္ခံမဖတ္ႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ျပႆနာေတြဟာ ၿပီးဆံုးမသြားဘဲ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ စားပြဲေပၚမွာ ေတာင္လိုပံုသြားေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ စာဖတ္အားနည္းတဲ့ ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေတြ အတြက္ေတာ့ ျပႆနာပါပဲ။ တခ်ိဳ႕၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေတြဟာ စာမဖတ္ႏိုင္ေတာ့တဲ့ အတြက္ ဌာန အႀကီးအကဲေတြရဲ႕ အစီရင္ခံမႈကို နားေထာင္ၿပီး အလုပ္ လုပ္ေနတာေတြ ေတြ႕ေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ေအာက္ေျခမွာ ခြင္႐ိုက္လုိသူေတြ အတြက္ အႀကိဳက္ေတြ႕ေနခဲ့ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ ျပည္နယ္/ တိုင္း ၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ေတြအတြက္ အဓိကလိုအပ္ခ်က္က အႀကံေပး ၀န္ထမ္းေတြ အမ်ားႀကီး ခန္႔ထားဖို႔ ျဖစ္ပါတယ္။ လာဘ္စားမႈနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျပည္ေထာင္စုအစိုးရက ထိန္းခ်ဳပ္ထားတာကို ျပည္သူလူထုက သေဘာက်ေပမယ့္ ေအာက္ေျခမွာေတာ့ အေပးအယူေတြ ရွိၿမဲရွိေနပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ဌာနေတြ၊ အျမတ္ခြန္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ဌာနေတြ၊ စည္ပင္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ဌာနေတြရဲ႕ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈဟာ ေလ်ာ့က်သြားေပမယ့္ ပေပ်ာက္မသြားေသးပါဘူး။ စည္ပင္ဌာနေတြကေတာ့ အဆိုးဆံုးပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘာလို႔လဲဆိုေတာ့ ရပ္ကြက္ေစ်းေတြ၊ ပ်ံက်ေစ်းေတြမွာ စည္ပင္၀န္ထမ္းေတြက ေစ်းခြန္ေတြကို ေကာက္ေနေပမယ့္ ဒါကို စိစစ္မယ့္ စာရင္းစစ္ေတြ ရွိမေနပါဘူး။ ျပည္သူပိုင္ လမ္းမေပၚမွာ လက္ဖက္ရည္ဆိုင္ေတြ၊ မုန္႔ဟင္းခါးဆိုင္ေတြ အမ်ားအျပား ရွိေနေပမယ့္ သူတို႔က စည္ပင္ကို အခြန္ေဆာင္ၿပီး ဖြင့္တာလို႔ သတင္းေထာက္ေတြကို ခပ္မာမာ ျပန္ေျဖေလ့ရွိပါတယ္။ ရန္ကုန္တစ္ၿမိဳ႕လံုးမွာ အမ်ားျပည္သူပိုင္တဲ့ လမ္းမေတြေပၚ က်ဴးေက်ာ္ၿပီး ဖြင့္လွစ္ထားတဲ့ ေစ်းဆိုင္ေတြ ေထာင္ေသာင္းခ်ီၿပီး ရွိေနပါတယ္။ ဒါေတြအားလံုးကို လက္ရွိအစိုးရသစ္က မာမာတင္းတင္း မရွင္းလင္းရဲေသးပါဘူး။ ဥပမာအားျဖင့္ ရန္ကင္းတစ္ၿမိဳ႕နယ္ထဲကိုပဲ ေရွ႕ေျပးစီမံခ်က္အျဖစ္ ေဆာင္ရြက္ရင္ေတာင္ ေျဖရွင္းရမယ့္ အမႈကိစၥေတြ ေတာင္လုိပံုသြားႏိုင္ပါတယ္။ ရန္ကုန္မွာ သႀကၤန္မ႑ပ္ကိစၥ၊ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ ကြမ္းတံေတြး ေထြးတဲ့ကိစၥေတြကို ရွင္းလင္းၿပီးတဲ့ ေနာက္အခု အထပ္ျမင့္ အေဆာက္အဦးေတြ ေဆာက္လုပ္ေနတဲ့ စီးပြားေရး လုပ္ငန္းရွင္ေတြအေနနဲ႔ ျပႆနာတက္ေနပါတယ္။ ဒီကိစၥကိုအေျချပဳၿပီး လက္ရွိအစိုးရဟာ ေနာက္ေၾကာင္းျပန္လွည့္မွာလား၊ အရင္အစိုးရ လုပ္သမွ် ေျပာင္းျပန္ျပန္လုပ္မွာလားဆိုတဲ့ ေမးခြန္းေတြလည္း ထြက္လာပါတယ္။
ရက္ ၁၀၀ စီမံကိန္း အၿပီးမွာ မဟာဗ်ဴဟာက်တဲ့ လုပ္ငန္းႀကီးေတြထဲက စစ္ဘက္အရပ္ဘက္ ဆက္ဆံေရး ေကာင္းမြန္ေအာင္ တည္ေဆာက္ႏိုင္တာေတြ၊ ၿငိမ္းခ်မ္းေရးရဖို႔ အရွိန္အဟုန္နဲ႔ လုပ္ေဆာင္ေနတာေတြ ရွိေပမယ့္ တိုင္းျပည္ရဲ႕ စီးပြားေရးအတြက္ အေရးပါတဲ့ ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈေတြကေတာ့ ျပည္တြင္းထဲကို ဒလေဟာ စီးဆင္းမလာခဲ့ပါဘူး။ ဒီကိစၥရဲ႕ အရင္းခံ ျပႆနာကေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္မွာ အနာဂတ္ကို သြားမယ့္ စီးပြားေရးေပၚလစီ၊ စီးပြားေရး Plan မရွိလို႔ဘဲ ျဖစ္ပါတယ္။ Economic Road Plan ခ်မျပႏိုင္တဲ့အတြက္ ႏိုင္ငံျခား ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူေတြက မ၀ံ့မရဲ ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒီၾကားထဲမွာ ဥပေဒေတြ အေျပာင္းအလဲရွိရင္ ပိုဆိုးသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီကိစၥေတြကို ေျပာင္းလဲဖို႔ဆိုရာမွာလည္း တာ၀န္ရွိပုဂိၢဳလ္ေတြဟာ ႏိုင္ငံေတာ္ အတိုင္ပင္ခံ မသိဘဲ ဘာကိုမွ မလုပ္ရဲ၊ မတို႔ရဲ၊ မထိရဲ (ရဲသံုးရဲ) ျဖစ္ေနပါတယ္။ ဘာသာေရး ကိစၥမွာလည္း ျပည္နယ္/တိုင္းေဒသႀကီး အစိုးရ အဖြဲ႕ဟာ Guide Line မေပးႏိုင္ပါဘူး။ တခ်ိဳ႕ကဆိုရင္ “အရင္က “စ”ေခတ္ (စစ္အစုိးရေခတ္)၊ အခု “ဆ”ေခတ္ (ဆရာ၀န္ေခတ္) ဆိုေပမယ့္ ဘာမွမေျပာင္းလဲပါဘူး” လို႔ ေ၀ဖန္ပါတယ္။ အစုိးရရဲ႕ တခ်ိဳ႕ေသာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြဟာ ျပည္သူေတြ နားမလည္ႏိုင္တာေၾကာင့္ ငါတို႔ မဲေပးလိုက္တာ ဒါမ်ိဳးျဖစ္ဖို႔လားဆိုၿပီး ညည္းတြားရတဲ့ အထိပါပဲ။ ဒီျပႆနာေတြရဲ႕ အေၾကာင္းအရင္းကေတာ့ ယိုယြင္းပ်က္စီးေနတဲ့ ကိစၥေတြမွာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး လံုး၀ မႏိုင္နင္းမႈေၾကာင့္ပါပဲ။ ျပည္ေထာင္စု အစိုးရရဲ႕ တိက်တဲ့ Plan မရွိေတာ့ ဘာကိုရည္မွန္းခ်က္ထားၿပီး လုပ္ရမွန္းမသိ၊ Admin မႏိုင္ေတာ့ ေအာက္ေျခ ၀န္ထမ္းႀကီးေတြရဲ႕ ပညာျပမႈခံရနဲ႔ လံုးခ်ာလည္ေနပါတယ္။ ဥပေဒကို ျပ႒ာန္းေပးရတဲ့ လႊတ္ေတာ္အသီးသီးမွာလည္း ကိုယ့္တာ၀န္ ဘာလဲဆိုတာ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း နားလည္ သေဘာေပါက္ဖို႔ လိုအပ္ေနပါတယ္။ တခ်ိဳ႕လႊတ္ေတာ္ အမတ္ေတြဟာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးပိုင္းက ကိစၥေတြ လုပ္လုိလုပ္၊ ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆို႔ေရးေတြကို သြားေရာက္ၿပီး ရွင္းလင္းေရး လုပ္လိုလုပ္၊ ေဆး႐ံုအုပ္ႀကီးဆီက ေန႔စဥ္အစီရင္ခံစာ ေတာင္းလိုေတာင္းနဲ႔ ႐ႈပ္ေထြးကုန္ပါတယ္။ လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စား လွယ္ေတြအေနနဲ႔ကေတာ့ လက္ရွိ ဥပေဒေတြဟာ ျပည္သူလူထုနဲ႔ အံ၀င္ခြင္က် ရွိမရွိ ေလ့လာဆန္းစစ္ဖို႔က အဓိကျဖစ္ပါတယ္။
ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ရက္ ၁၀၀ကေတာ့ ၿပီးဆံုးသြားခဲ့ပါၿပီ။ လက္ရွိအစိုးရႏွင့္ လႊတ္ေတာ္မွာ ဆရာ၀န္ေတြ ၁၀၀ ေက်ာ္ရွိေနပါတယ္။ သူတို႔ရဲ႕ ၪာဏ္ပညာ အေျမာ္အျမင္နဲ႔ က်န္ရွိေနေသးတဲ့ အစိုးရ သက္တမ္း အတြင္းအား နည္းခ်ိဳ႕ယြင္းခ်က္ေတြကို အျမန္ျပဳျပင္ႏုိင္မလား ဆိုတာ ေလ့လာေစာင့္ၾကည့္သြားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေဇာ္သက္ေထြး
0 comments:
Post a Comment